Młoda mama z dzieckiem

Jak schudnąć po ciąży? Sposoby, które działają

Czy można szybko schudnąć po ciąży? Oczywiście, że tak. I nie potrzeba tu wyczerpujących treningów i męczących diet. Z tego poradnika dowiesz się jak zgubić nadprogramowe kilogramy i znowu cieszyć się szczupłą sylwetką.

W czym tkwi sekret chudnięcia po ciąży?

Nie ma tu jakichś specjalnych metod ani dziwnych ćwiczeń. Sekret tkwi po prostu w tym, by zbędne kilogramy stracić w rok po porodzie. Każda kobieta po ciąży ma problem z wagą, ale powrót do dawnej formy jest prosty, musisz tylko w to uwierzyć. Jeśli karmisz piersią, to tym bardziej nie poleca się forsownych treningów i głodówek, wystarczy zmienić tylko pewne nawyki żywieniowe.

Co pomoże w utracie zbędnych kilogramów?

Jeśli zastosujesz tych kilka prostych sposobów, na pewno szybko zobaczysz efekty.

  • Spacery i ćwiczenia

    Spacer z maluchem w wózku to prawdziwa przyjemność. Korzystaj zatem z pięknej pogody kiedy tylko możesz i ciesz się promieniami słońca. W domu możesz wykonywać proste i nieobciążające ćwiczenia takie jak brzuszki.

  • Regularne jedzenie

    Przede wszystkim jedz wartościowe posiłki składające się z białka i warzyw. Najlepiej wyznacz sobie pory jedzenia i tego się trzymaj. Skończ także z podjadaniem. Lepiej poświęcić trochę czasu na przygotowanie czegoś, co wzmocni Twój organizm i dostarczy niezbędnych witamin. Masz z pewnością wiele na głowie, dlatego nie katuj się dodatkowo głodówkami. Bardzo dobrym nawykiem może też być zjadanie mniejszych porcji, ale za to częściej.

  • Picie wody

    Wypijaj szklankę wody niegazowanej przed posiłkiem – dzięki temu oszukasz żołądek, który nie będzie już tak bardzo domagał się wypełnienia po brzegi. Woda pomoże także przyspieszyć metabolizm, co wpłynie na utratę kilogramów.

  • Rezygnacja ze słodyczy

    Poza chwilową przyjemnością jaką daje zjedzenie batonika czy czekolady tak naprawdę nic nie robisz dla swojego organizmu. Zrezygnuj zatem ze słodyczy na rzecz pełnowartościowych posiłków. Kiedy przyjdzie Ci ochota na coś słodkiego – zjedz jabłko lub banana.

Co jeszcze pomoże powrócić po ciąży do dawnej figury?

Na pewno warto też być pozytywnie nastawioną do świata i nie panikować za każdym razem kiedy wejdziesz na wagę. Młode mamy robiąc coś dla siebie często mają poczucie winy, że zamiast zajmować się maluchem poświęcają czas sobie. Nic bardziej mylnego – jesteś kobietą i masz prawo popracować nad swoją formą tak, by czuć się dobrze w swoim ciele. Naucz się również dobrze wykorzystywać czas – podczas karmienia piersią ćwicz nogi, a gdy wybrałaś się na spacer możesz potrenować marszobieg.

Pamiętaj także, by kolacje najpóźniej zjadać około godziny 18, a przed snem wypić ziołową herbatkę lub ciepłe mleko. Nie miej również obiekcji przed poproszeniem kogoś o opiekę nad dzieckiem. To nie wstyd poświęcić sobie trochę czasu i odpocząć od codziennych obowiązków.

Pamiętaj, że tylko aktorki i modelki mogą pochwalić się idealną figurą po porodzie. Nie narzucaj sobie zatem tempa i nie kieruj się opiniami innych. Najważniejsze, abyś była w zgodzie ze swoim ciałem i nie robiła niczego na siłę. Przedstawione tu sposoby wymagają pewnej systematyczności, ale dzięki zaangażowaniu i wytrwałości osiągniesz wytyczony cel.

temat uzupełnia:  Co dawać dziecku do picia? Najlepsze napoje dla dzieci